סיכום מקומי – אפריל

חג שמח לכולם!
לקראת החג החלטתי להקדים את הסיכום החודשי כי אני מתכוון לקחת קצת חופש ולהתנתק, לפחות עד שהפועלים יחגגו.

חודש אפריל היה עמוס מאד – פירסמתי את הניתוח שעשיתי בשביל/בגלל תומר אביטל על הועדה לחיוב אישי (נעשה יחד עם גיא זומר), המשכתי עוד קצת הניתוח של מענקי האיזון – הפעם על החלק של השתתפות המדינה בפנסיה והחזר ההלוואות של הרשויות הנתמכות. גם הספקתי לפרסם פוסט שדן בבת-ים "היום שאחרי". השתתפתי בכתבה על הוצאות החינוך והרווחה של הרשויות ואיך הם מונעות מ-21 ערים להיות עצמאיות (המשך לפוסט שפורסם בבלוג במרץ). בעקבות הביקוש עדכנתי את הפוסט שסוקר את מספר התושבים בערים בישראל וגם את רשימת יוקר הארנונה (בהמשך הפוסט).
החודש היה גם בסימן פלילים וחקירות.זה התחיל עם שר הפנים והמשיך עם פירסום של כמה כתבי אישום וחקירות נגד ראשי רשויות – רמת גן, חצור הגלילית, התפתחויות באשקלון, זכרון יעקב והסתיים בהחלטת בית המשפט לבטל את הבחירות בבת-ים. בין לבין גם מבקר המדינה טמן ידו בצלחת חשיפת אי הסדרים. בשביל שיהיה אפשר לעקוב, יצרתי רשימה, כי כבר נראה שיהיו יותר מ-13 אירועי בחירות מיוחדות ב-2016.

מחשבות ונושאים מהפייסבוק

בת-ים

ביטול הבחירות בבת-ים הוא דווקא האירוע האחרון שקרה החודש שקשור לרשות. בתחילת החודש עודכן כתב המינוי של ועדת החקירה לבחינת איחוד בת-ים ות"א כך שהועדה גם תבחן את האיחוד של בת-ים, חולון וראשון לציון. אמל"ק – מסך עשן. זה לא יקרה, למרות שזה יצר כותרות.

בת-ים, שהתנגדה בחודשים האחרונים לתוכניות בת"א וראשון לציון קיבלה טעימה הפוכה מת"א ויכול להיות שזה ימשיך.

ארנונה

השבוע שבו לעסוק במדידות השטחים ברשויות המקומיות (שציינתי כבר מזמן שיקרו), אם זאת, אף אחד לא דיבר כי בעקבות הסכמי השכר החדשים במגזר הציבורי, הארנונה תעלה בשנתיים הקרובות בלפחות 3.75% בשנה
בעקבות ניתוח נתוני מענקי האיזון (צד ההכנסות) זיהיתי את המפתח של שיטות החישוב הנהוגות ברשויות השונות:
רשויות בהן מדידת השטחים היא לפי שיטת נטו – שטח רצפה ללא קירות חיצוניים ופנימיים, ללא שטחים משותפים: בני ברק, הר חברון, הרצליה, חולון, חיפה, ירושלים, עמנואל, צפת, רמת גן, ת"א
הרשויות בהן מדידת השטחים היא לפי שיטת ברוטו: אבו סנאן, אל-בטוף, אשקלון, בוקעאתא, בסמ"ה, בת ים, זרזיר, טורעאן, כאבול, כסיפה, כעביה, לקיה, מגאר, מזרעה, מעיליא, נחל שורק, נתניה, עילוט, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, שגב-שלום.
בכל שאר הרשויות שיטת המדידה היא ברוטו-ברוטו – שטח הדירה כולל קירות פנימיים וחיצוניים, שטחים משותפים וכו'
גם עדכנתי את טבלת יוקר הארנונה ברשויות:updated arnona index

מדיניות התכנון והפנים בישראל

פורסמה כתבה על הגידול הצפוי בחריש – ואני אומר, עוד רשות נתמכת בישראל שתיכשל במשימה של לספק שירותים לתושבים.

בת"א נותנים לקניונים להמשיך להשתלט על המרחב הציבורי ועל הדרך פוגעים ברשויות האחרות ע"י הקצאה לא פרופורציונלית של שטחי מסחר ותעסוקה למע"ר התל-אביבי – בלי שת"א תקלוט מספיק אוכלוסיה מנגד. כל זה על חשבון הרשויות הסובבות.

פירסמתי קובץ עם התמיכות שמקבלות הרשויות המקומיות בשנת 2015 ממשרד משרדים מרכזיים.

המדינה חגגה את ההתקשרות עם החברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה בע"מ לניקוי הקרקעות המזוהמות בישראל בהיקף של מעל 3 מיליארד שקלים. ממשיכים למכור לציבור עסקאות גרועות במסווה של "משבר הדיור"

מחשבה אחת על “סיכום מקומי – אפריל

כתיבת תגובה